Sitedeki Yeriniz : Ana Sayfa » Haberler » AZİZOĞLU ÇILDIR İÇİN UMUT OLDU

AZİZOĞLU ÇILDIR İÇİN UMUT OLDU

Fotoğraf

Çıldır Belediye Başkanı  ve Ak Parti Çıldır Belediye Başkan Adayı Yakup Kemal Azizoğlu, ikinci kez kendisinin talip olduğu bu göreve Çıldırlı hemşerilerinin kendilerini   tekrar bu göreve layık görmeleri halinde ‘ Ustalık’ dönemi diye nitelendirdiği önümüzdeki süreç ile ilgili çok önemli projelerinin masada olduğunu vurgulayarak gazetemize bu bağlamda önemli açıklamalardan bulundu;
Azizoğlu,  ‘’ Öncelikle beni bu göreve layık gören partime teşekkür ediyorum.  İkinci kez bu göreve talibim 30 yıldır çivi çakılmayan Çıldır’a  önemli hizmetler gerçekleştirdiğimize inanıyorum . Türkiye’de rekor kırdık.
Otogarımız yoktu otogar yaptık.  Tok’iyi 2 yılda faaliyete geçirdik, Otelimiz yoktu otel yaptık. Kaldırımları,caddeleri yaptık. Aşık şenlik ve çıldır merkezde  kültür evi yaptık. Aşık şenlikte su şebekesinin sondajını yaptık. Aşık şenlik mezarlığını yaptık. Kanalizasyon şebekesini yaptık. Yıldırım tepe köyünde taziye yaptık. Çıldır cadde ve sokaklarına parke taş döşedik. Yıldırım tepe mahallemizde su şebekesini faaliyete geçirdik. Hayvan pazarımızı yaptık. Sentetik spor alanı yaptık. 7-8 tane sıfır araba Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bize hibe  etti. Bütün bunları yaparken Ardahan Millet Vekili Prof. Dr. Orhan Atalay’ın büyük destekleri ve katkılarıyla yaptık. Kütüphane yaptık Çıldır’da onu faaliyete geçiriyoruz. Kısacası  yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır diyerek yeni yapacaklarımızla yolumuza devam edeceğiz.

GÖREVİ DEVRALDIĞIMIZDA SADECE BİRİKMİŞ BORÇ VARDI
Bizden önce Çıldır’ımıza hiçbir hizmet yapılmamış biz devraldığımızda sadece borç vardı. O borcuda yapılandırdım halen daha ödüyorum. Aşık şenlik belediyesi  46 yıl önce açılmış, 46 yıl sonra kapanarak belediyemize  bağlandığı için onunda borcu belediyemize devredildi.  46 yıldır vergisi ödenmemiş, onun da vergisini yapılandırdık  şu anda biz ödüyoruz.  Personelinin Sigorta pimlerini emekli sandığını borçlarının hepsini yapılandırdık hepsini takır takır gününde ödüyoruz.  Zira Aşık Şenlik artık bizim mahallemiz.

ÇILDIR’I DAP’A BİZ ÜYE ETTİK
Çıldır, DAP’a  ( Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı) üye değildi. Devletin bedava  para ödediği kuruma Çıldır üye değildi. Ben geldiğinde ben üye yaptım. DAP’a yaptığımız projelerle bütün bu hizmetleri gerçekleştirdik.  Ayrıca çevre Şehircilik Bakanlığında aldığımız hibeler var,  onları hizmete dönüştürdük.  Şeytan kalesi çevre düzenlemesi, milli parklarımız gibi. Biz para istemedik sadece proje götürdük onlarda projelerimizi geçirdiler, onları gerçekleştirdik. Yarım kalan projeler arasında sadece caddeler var.

HALKIMIZ GÖREV VERİRSE 2. DÖNEM USTALIK DÖNEMİM OLACAK, TURİZİMDE ÖZELİKLE  ÇILDIR’I ŞAHA KALDIRACAĞIZ
2. Dönemde daha usta işi projeler yapacağımıza inanıyorum. Çıldırı tanıtmak için İsviçre’ye gitik orada  tanıtım filmlerini oynattık. Turizm hayvancılıktan sonra en önemli gelir kaynağımızdır.  Sonuna kadar mücadele edeceğiz. Her geçen gün eksiklerimizi tamamlıyoruz. Tam profesyonel olma sakta eksiklerimizi tamamlarız. Daha profesyonelce elimizden geleni yapacağız. Çıldır Gölü, Ardahan Çıldır Gölü olarak anılacaktır. İşsizlikten dolayı Ardahan’da büyük bir göç söz konusudur. Kış turizmini faaliyete geçireceğimize inanıyorum. Tanıtmak anlamında Çıldır kabuğunu kırdı. Ardahan TUTAP İl Temsilciliğinin başlatmış olduğu tarihi ve turistik yerlerde geçecek şekildeki tren hattını bizde destekliyoruz. Kışı kardan kar edeceğiz, yazın ise yayla ve doğa turizmiyle Çıldır’ımız canlanacak ve makus kaderini bu vesile ile yenecektir.

DOĞU EXPRESİ ÇILDIR’A KADAR GELECEK
Bakü- Tiflis- Kars Demir yolu ilçemizde geçiyor, 8 km’lik bir mesafe var o arada yapılacak bir demir yolu bizi direk olarak Doğu Expresine bağlayacaktır. Kars ve Ardahan Valilerin yakın bir zamanda Çıldır gölü kıyısında yaptıkları bir toplantıda bu konu konuşuldu inşallah bu yazın bu hayalimizi de gerçekleştireceğiz.

MİLLETVEKİLİ ATALAY’IN  DESTEĞİ BİZİM İÇİN ÖNEMLİ
Meclis arkadaşlarımızla el ele omuz omuza yolumuza devam edeceğiz. Eğer özel sektör yapmasa ben yapacağım. Benim amacım para kazanmak değil ihtiyacı gidermek. 1. Sektör hayvancılık 2. Sektör turizmidir. Tek geçim kaynağımız hayvancılıktır. DAP a proje verdik. Yayla turizmini ve göl turizmini geliştirmek için çeşitli çalışmalarımız var. Çıldır Yüksek Okulunda Adalet bölümünü açtık. Öğrenci sayısının artmasıyla da  Çıldır’da bir hareketlilik başlatmış olcağız. Şu anki tüm uğraşımız doğal gaz. Doğal gazı tüm ilçelerimize dağıtacağız. Getireceğimiz projeler Prof.Dr. Orhan Atalay’ın  desteğiyle faaliyete geçireceğiz.
Dünya Etnospor Konfederasyonu Başkanı Sn. Bilal Erdoğan’ın  geçenlerde Çıldır Kristal Buz Festivaline gelmesi bizim için çok anlamlıydı. Bize bir buçuk trilyon değerinde bir projeye destek verecekler, kendilerine teşekkür ediyorum.  Donan çıldır gölün üstündeki atlı kızaklardan tutunda turistik tesislerimize kadar önemli gelişmeler kaydediliyor.
Aktaş sınır kapısı ilçemizde bulunuyor. Onun içinde bir tır parkına ihtiyacımız olacak onu faaliyete geçireceğiz. Aktaş sınır kapısı şu anda istediğimiz gibi bir trafiğe sahip değil ancak istediğimiz düzeye gelecek. Gürcistan ile yaptığımız görüşmelerde Aktaş Gölümüzde milli park statüsünde olduğu için orayla ilgilide bir çalışmamız var. Milletvekilimiz Orhan Atalay o dönem vekil olsaydı 9 tane köyümüz kars'a bağlanmazdı sahipsizlik yüzünde  organik bağlarımız olan 9 tane büyük köyümüz Kars'a bağlandı. bundan Çıldırımız çok etkilendi. Göçler olmaya başladı batıya doğru. Tarih boyunca Çıldır böyle bir ihanet görmedi.
Bundan sonra tüm çabamız ve çalışmalarımız Ardahanımızın ve Çıldırımızın kalkınması için olcaktır'' şeklinde açıkladı.
MEHMET AVŞAR-SABAH

08:51, 23.02.2019

Haber Fotoğrafları

Haber Yorumları

DOĞU GÜNEŞİ GAZETESİ ARDAHAN'DA GÜNLÜK YAYIN YAPAN MÜSTAKİL VE SİYASİ BİR GAZETEDİR. İLETİŞİM; SAHİBİ VE GENEL YAYIN YÖNETMENİ MEMET AVŞAR; 05414757500